De grote vraag nu voor mij, om relatief rustig te blijven over kunst manieren om websites te maken, is. Als het gaat om het schrijven van een website, en het materiaal op het web te krijgen, wat moet ik dan schrijven?
Net als bij drukwerk zou je kunnen denken, "Nou natuurlijk zal ik iets doen dat bij het thema past. Bijvoorbeeld, de eerste behandeling voor Photoshop, en dan moet dat de standaardbehandeling zijn voor alle emotioneel gegroepeerde onderwerpen, enzovoort. universitair onderwijs is daar een geweldig onderwerp voor." Maar hoeveel van dat wil je publiek echt weten van een onderwerp. Je zult het onderwerp moeten kunnen motiveren, onder de aandacht van de lezer brengen en: kunnen ze het, doen ze het nu? Is de vraag interessant?
En wat te denken van alle commerciële kanalen – TV, Radio, Internet? Hoe ga je die gebruiken? Verkoop van een product of dienst: heb je een uniek en sterk verkoopvoorstel? In print out-of-home moet je waarschijnlijk een aantal unieke dingen bedenken voor elk stuk dat je op straat wilt zetten. Ze zijn uitvoerbaar, een uniek verhaal dat profiteert van de manier waarop ze out-of-the-home worden behandeld.
Dezelfde regels gelden in de online omgeving, en simpelweg zeggen dat ik dit hele ding zelf opnieuw ga uitvinden, is niet erg overtuigend. Je moet oplossingen hebben. Je moet iets hebben dat niet weggaat, dat je in verschillende vormen kunt hergebruiken voor verschillende problemen.
Dit heeft ertoe geleid dat ik een andere schrijfstijl ben gaan hanteren voor de creatieve omgeving – ik vind het niet zo leuk als in de traditionele drukwereld, en tegelijkertijd word ik ook niet goed betaald. Het is erg emotioneel, en ik moet me afvragen of mijn geld het wel waard is!
Dus wat doe ik? Nou, ik ben aan het leren hoe ik een programmeur kan worden. Als programmeur help ik het gedrag en de stroom van het systeem te ontwerpen. Hier is een project waar ik onlangs aan heb mogen werken, en het is een kleinschalig project, maar wel een enorm complex project. Hoe gaat dit de ontwerpers en ontwikkelaars helpen.
Ik heb gewerkt aan het herzien van de bestaande methode van een klant voor velden die in een bepaald gebied moeten liggen. Ik help om die gegevens te organiseren, en zet de resultaten in een repository voor toegang, en dan is het gemakkelijker om kernveldobjecten te vinden die op een specifieke manier moeten worden behandeld.
De klant kreeg veel gegevens over de delen van het veld die hij nodig heeft om dingen op een bepaalde manier te doen. Stel je voor, verschillende veldobjecten selecteren en elk van hen aanroepen op een pagina, dan de pagina uit de database in een websjabloon zetten, en er doorheen gaan, en die gegevens gebruiken om te kunnen zeggen, hé de Clinopedcont gescheiden log situatie
De gebruikers zouden al die tijd spenderen aan het doorspitten van die veldobjectgegevens, en dan de veldobjecten in de database zetten (een database is een gegevensbank van dingen, een plaats waar je de informatie opslaat). Het maakte het zo veel gemakkelijker, wat ik zou aanbieden aan individuele klanten, zolang de veldcomponenten goed georganiseerd zijn.
En dan dat implementeren. Je zult wat programmeertalen moeten gebruiken om het te doen, maar het is a) een stuk eenvoudiger dan dat, en b) je hoeft niet veel te graven om HTML te krijgen, en c) je hoeft mogelijk niets te verknoeien met de manier waarop je programmering is gecodeerd. Op dit moment is dit de manier om het te doen, en vaak gebruik ik een goed ingeburgerd systeem dat al een tijdje bestaat.
Natuurlijk hebben sommige van mijn klanten de meeste People specifiek ontwikkeld naar de Both programmeer faciliteiten die ze willen gebruiken, maar anderen hebben gekozen voor open source software. Er zijn niet veel betere opties voor een mobiel programmeerplatform, er zijn nogal wat goede keuzes, en eerlijk gezegd lijkt het er gewoon niet op dat het veel zin heeft om te upgraden naar iets anders.
Dus leren, en goed leren, is de enige manier om het spel voor te zijn, om er zeker van te zijn dat de best mogelijke aanpasbaarheid is ingebouwd in het systeem dat wordt gekozen.