Heeft u een visie en een doel voor uw bedrijf of project? Wat is uw uiteindelijke doel? Deze moeten centraal staan op elk gebied van uw planning. Uw website is als een visitekaartje in uw bedrijf. Het enige verschil is dat mensen er binnenkomen vanaf uw website en zich daar al in uw profiel bevinden. Wat wilt u dat mensen doen als ze op uw website komen? Wilt u dat ze zich aansluiten bij uw doelmarkt? Uw product kopen? Of ze u en uw producten leuk vinden? Naar uw mogelijke klanten en gebieden gaan, uw beurzen bijwonen, of u nieuwe leads of orders bezorgen? Het hangt allemaal af van uw uiteindelijke motieven om een website te hebben.
Uw website is niet alleen een plaats waar u uw log op zet en wacht tot de telefoon gaat. Zou u wachten tot de telefoon gaat? Waarschijnlijk niet. Wanneer mensen het moeilijk hebben om op uw website te navigeren en vinden dat het hun tijd niet waard is om hun interesse in uw bedrijf of producten te tonen. Ze zullen waarschijnlijk weggaan of kiezen voor uw concurrent die een goed ontworpen website hebben. Door het hebben van een goede goed doordachte website, geeft u uw klanten een kijkje in uw bedrijf, product of zelfs ideeën.
Het is veel beter dat uw klanten uw inhoud op de site direct gerelateerd vinden aan wat u verkoopt. Als uw product binnen een assortiment van sneeuwski's ligt alles wat je hoeft te doen is een lijst van de producten die u verkoopt in de vorm van suggesties. Geef niet alleen algemene informatie zoals snowSkis of skiverhuur. Dit is het begin van een slechte bruikbaarheid en het zal duwen uw klanten weg van de site.
Sommige mensen denken aan hun zoekwoorden of markt te gebruiken als een mooi gebied om in hun inhoud. Zoekmachine geoptimaliseerde webpagina's ontworpen met keyword research tools of tracking systemen kan je trekken uit deze val. Immers als ik zoeken naar ski huren in Google en talloze webpagina's verschijnen, als ik om te vinden wat ik wil in een "sneeuw ski huren" webpagina, dan zal ik zeker klikken, ten minste een keer.
Door uw zoekwoorden onderzoek te doen, geeft u meer informatie aan uw klanten, zonder dat uw website informatie overvol maakt. Bedenk altijd waar u op doelt en wat u wilt dat uw bezoekers doen. De meeste webdesigners geven de voorkeur aan het gebruik van drop down menu's en andere mechanismen om een link van pagina naar pagina te leggen. Waar u naar moet streven is een website die snel laadt en snel reageert op uw bezoekers, zowel van binnen als van buiten. Ik zie veel websites van kleine bedrijven die een slechte navigatie hebben, informatie in elkaar flansen en onprofessioneel zijn. Waar het op neerkomt is dat gebruiksvriendelijkheid een factor is voor een Website.
Een zeer belangrijk aspect van Usability is "de verbredende auto". Dingen die verruimbaar zijn, zoals een snellere laadtijd, hoe eenvoudiger de navigatie en andere zaken die met usability te maken hebben, geven de bezoeker meer vrijheid om op uw site te verkennen. De mogelijkheid om delen van uw site te verkennen en om uw producten of diensten te kopen van de website goed met een volledige informatie zal ervoor zorgen dat de bezoeker meer tijd doorbrengt op uw site in plaats van het te verlaten.